Arsenal kontra Bayern nie tylko na boisku…

Gerwazy Aktualności 3 Komentarze

Niemcy sa w stanie dotowac swoje bilety poprzez rekordowy dochód z komercji – obszaru, w którym Arsenal nie radzi sobie zbyt dobrze.

 

Fani Arsenalu, jadacy na mecz na mieszczaca 70,000 osób Allianz Arene, doswiadcza zupelnie innego modelu pilkarskiego, w którym kibice moga nabyc najtanszy karnet na sezon za okolo 104 funty, a najdrozszy za 561 funtów.

 

Fani Arsenalu musza wydac na taki karnet od 985 funtów do 1955 funtów, by miec zagwarantowane miejsce na Emirates przez caly sezon, ale w cene wliczone jest równiez miejsce na siedem pucharowych lub europejskich spotkan.

 

Z kolei bilety na pojedynczy mecz Bayernu wahaja sie w granicach 13 do 60 funtów, a Arsenalu w granicach 25.50 do 126 funtów.

 

Bilety na mecz Bayernu sa dotowane ze srodków pozyskanych z rekordowych przychodów komercyjnych, które stanowia 55 procent obrotów klubu.

 

Przychody komercyjne Arsenalu wynosza 52.5 mln funtów (22% obrotów) i sa mniejsze niz jedna trzecia uzyskiwanych przez Bayern.

 

Londynczycy nadrabiaja przychodami z dni meczowych. Wynosza one 95 mln funtów, a Bayernu 69 mln funtów. Arsenal otrzymuje tez wiecej pieniedzy za prawa telewizyjne. Zarobil tez na profitach transferowych w ostatnich sezonach.

 

Zdaniem wielu fanów Arsenalu model finansowy, który opiera sie w duzej mierze na przychodach z dni meczowych i sprzedazy graczy, nie jest zrównowazony.

 

Niemieccy fani moga równiez podrózowac za darmo koleja na mecz, gdy posiadaja bilet. Zgodnie z zasada 50%+1, kibice maja zagwarantowana wieksza wladze w ich klubie.

 

Bayern, który byl w dwóch z ostatnich trzech finalach Ligi Mistrzów, jest w 82% w rekach czlonków. Pozostale 18% nalezy do sponsorów takich jak Adidas czy Audi. Daniela Wurbs, dyrektor i koordynator w Football Supporters Europe, rozumie powody zazdrosci angielskich fanów i docenia sposób prowadzenia klubów w Bundeslidze.

 

Daniela, która jest fanka St. Pauli, powiedziala:

 

Polityka Bayernu w odniesieniu do przystepnych cen, miejsc stojacych i wkladu fanów w klub, spowodowaly zainteresowanie i pozytywna opinie fanów z Anglii.

 

Rzeczywistosc jest taka, ze prawie wszystkie kluby Bundesligi maja bardziej przyjazna polityke cenowa niz w Anglii i daja fanom wieksza mozliwosc decydowania dzieki zasadzie 50+1.

 

Daje to poczucie partnerstwa i przynaleznosci fanów Bundesligi, których trudniej szukac w Premier League, gdzie wiele klubów jest w posiadaniu bogatych wlascicieli i zagranicznych konsorcjów. Najtansze karnety mozna kupic za okolo 100 funtów na miejsca stojace, a zdolnosc przyciagania zwolenników o róznych zarobkach uczynila Bundeslige nie tylko najlepsza pod wzgledem fanów, ale tez najbardziej zywa i ekcytujaca dla kibiców.

 

W Niemczech jest równiez wiecej mozliwosci za sprawa modelu wlasnosciowego dla fanów jako równorzednych partnerów w dialogu z ich klubem.

 

Bundeliga moze nie byc perfekcyjna, ale wiem od moich czlonków, ze wielu angielskich fanów zazdrosci oferty ich odpowiedników.

 

Bayern generuje najwieksze przychody z komercji wynoszace 172.5 mln funtów za ubiegly rok i zanotowal zysk przez 20 kolejnych lat, o czym kluby Premier League moga tylko pomarzyc.

 

Arsenal wprowadzil strategie komercyjna, która ma uczynic go jednym z pieciu najbogatszych klubów swiata – pisze Steve Stammers.

 

Narasta krytyka cen biletów na Emirates, braku sukcesów i ciaglej sprzedazy najlepszych graczy do rywali z Premier League i Europy.

 

Polityka placowa w klubie jest juz w trakcie przegladu, poniewaz Arsenal potwierdza, ze ??aby przyciagnac gwiazdy, nalezy zaoferowac odpowiednie wynagrodzenie.

 

Klub podpisal 5-letnia umowe sponsorska z Emirates, opiewajaca na 30 mln funtów rocznie.

 

Nastepna ma byc nowa umowa ze sponsorem koszulek, bo obecny kontrakt z Nike wygasa wraz z koncem sezonu.

 

– W tej chwili, na sprzedazy biletów i dni meczowych generuja wiecej niz na komercyjnej stronie” – powiedziala osoba z klubu. – W ciagu pieciu lat celem jest, aby uczynic przychody bardziej w stylu 50-50.

 

I choc jest malo prawdopodobne, ze Arsenal bedzie w stanie zastosowac podzial typu 70-30 pomiedzy przychodami z dni meczowych a komercyjnymi uzywany w Bayernie, Klub jest zdeterminowany, by przywrócic równowage.

 

Zdaniem Bayernu, wplywy z funduszy gminnych nie bylyby tolerowane w Anglii.

 

Jestesmy jednak zdeterminowani, by generowac wiecej pieniedzy z naszych wysilków – twierdzi zrodlo. Dzis Arsenal ma 25 osób pracujacych tylko nad sfera komercyjna. W 2008 roku bylo tylko 5 takich osób.

Komentarze 3

  1. Zdjęcie profilowe skowronek505
  2. Zdjęcie profilowe
  3. Zdjęcie profilowe

Dodaj komentarz